onsdag 21. august 2019

58.) Jeg rev AFKs Julian Assange bilde - og rev ca 200.000 kroner for Resett...

.
58.) Jeg rev AFKs Julian Assange bilde - og rev ca 200.000 kroner for Resett...
.
Jeg gikk for å se AFK sitt bilde av den feige seksualforbryteren Julian Assange.
Så hørt jeg at Eik ville ta ned bilde og auksjonere det og gi pengene til Resett "For Resett står for pressefrihet og demokrati."
Det svartnet for mine øyne og idet NRK var i ferd med å rigge til et stort TV-kamera rev jeg en flik av bildet på høyre side - for å ruinere bildets salgsverdi - slik at AFK bildet fikk henge i fred.
Det kom et ramaskrik og jeg gikk målrettet nedover bakken mens en kar løp langs min side og "intervjuet" meg med telefonen sin...
Senere snakket jeg med flere AFK relaterte og forklarte situasjonen...
.
NRK, som sto der hele tiden, skrev at jeg hadde gjort folk forfjamset...
Resett - som jeg tror iscenesatte det hele for å få penger inn til den finansielt utarmede rasistiske nettavisen - kalte meg for en "vandal" og min handling for "vandalisme" - noe som bygger opp under min teori om at Resett selv sto bak forsøket på å stjele AFK bildet.
.
Del av Assange-bildet revet ned
Del av Assange-bildet revet ned
Del av Assange-bildet revet ned

REV AV: Foran NRKs reporter og forfjamsede aktivister kom en person forbi og rev av en del av bildet.
. Assange-maleriet i Bergen sentrum er vandalisert Av Maria Zähler -20. april 2019 | 15:35 . En vandal rev i stykker gatemaleriet av Julian Assange i Bergen lørdag ettermiddag. . Resett rapporterte tidligere lørdag ettermiddag at en gruppe aksjonister forsøke å ta ned et maleri av WikiLeaks-grunnlegger Julian Assange, malt av gatekunstneren AFK. Nå har imidlertid en person revet bildet i stykker. Opplysningene får Resett fra personer som befinner seg på stedet. . Ville la bildet stå Aksjonistene hadde bestemt seg for å la bildet stå der det er, etter at kunstneren uttalte at han ønsket at det ikke skulle tas ned. – Nå har vi hørt fra TV 2 ar kunstnerne ikke ønsker at maleriet skal tas ned. Da tok vi det til etterretning, så nå blir det værende, etter ønske fra kunstneren, sa frilansjournalist Kristian Eik til Resett, like før nyheten om vandaliseringen kom. Formålet har hele veien vært å bevare kunsten inntakt. Om de hadde tatt ned bildet var planene å auksjonere det bort, og å donere pengene til Resett og WikiLeaks, for å fremme pressefrihet. – Prosessen var veldig vanskelig. Vi hadde i bakhodet hele veien at maleriet kunne bli ødelagt underveis. Faren er jo fremdeles at det kan bli tagget ned. Vi vil fremdeles bevare bildet, men hensynet til kunstneren veier tyngst. Nå ser det imidlertid ut som om det toget allerede er gått. . Straks etter dette siste intervjuet med Kristian Eik, kommer nyheten om at en person skal ha kommet til stedet og revet bildet i stykker. Det er ennå ikke kjent hva som er motivet for vandalismen, eller om vedkommende er pågrepet. . . .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar